Zmiany w organizacji ruchu na S19 Sokołów Młp. – Jasionka
24 lipca, 2024Wiadomości
(fot. GDDKiA Rzeszów)
Na czas rozbudowy drogi ekspresowej S19 Sokołów Młp. - Jasionka z układu 2+1 na 2+2 konieczne są zmiany w organizacji ruchu.
Zanim jednak możliwe będzie wprowadzenie Projektu Tymczasowej Organizacji Ruchu (PTOR) konieczna jest realizacja tymczasowych, krótkotrwałych organizacji ruchu. Umożliwią one likwidację istniejących elementów organizacji ruchu na całym odcinku przebudowywanej drogi S19 funkcjonujących dla układu jezdni 2+1, tj. wysp separujących ruch, oznakowania poziomego, barier energochłonnych w pasie rozdziału, znaków pionowych itp.
Wdrożenie docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu na cały etap robót będzie trwało około 1,5 roku. W pierwszej kolejności wykonane zostaną przewiązki, usunięte zostaną wszystkie kolidujące z TOR elementy BRD oraz oznakowanie poziome. Następnie ruch pojazdów z obowiązującego w stanie istniejącym przekroju trzyjezdniowego z ruchem naprzemiennym 2+1 zostanie zmieniony do ruchu dwujezdniowego w dwóch przeciwległych kierunkach 1+1.
Ten etap zmian w organizacji ruchu będzie się odbywał się w trzech pododcinkach:
W obrębie miejscowości Sokołów Małopolski, począwszy od węzła Sokołów Małopolski Północ, w trzech lokalizacjach prowadzone będą prace związane z likwidacją barier drogowych w pasie rozdziału istniejącej drogi ekspresowej S19. Na ten etap prowadzonych robót zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków.
Równolegle do prowadzonych prac związanych z demontażem wysp i wykonaniem przewiązek wykonawca planuje wprowadzenie oznakowania ostrzegającego przed możliwym wtargnięciem dzikiej zwierzyny (znaki ostrzegawcze A-18b). Na całości przebudowywanego odcinka planowane jest bowiem rozpoczęcie demontażu istniejącego ogrodzenia. Ostrzeżenie to będzie obowiązywało na całości odcinka.
W rejonie miejscowości Trzebuska i Nienadówka zostanie wprowadzona Tymczasowa Organizacja Ruchu ograniczająca ruch pojazdów na drodze ekspresowej do jednego pasa w każdym z kierunków. Etap ten pozwoli wykonawcy na demontaż wysp przykręcanych do nawierzchni wraz ze znajdującymi się na nich znakami C-9 oraz na usunięcie oznakowania poziomego kolidującego z docelowym przebiegiem tymczasowej organizacji ruchu.
Kolejne prace będą prowadzone w obrębie Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Nienadówka. Ten etap prac będzie związany z ograniczeniem prędkości oraz zwężeniem do jednego pasa ruchu w każdym z kierunków. Usunięte zostaną wyspy przykręcane do nawierzchni oraz bariery zamocowane w nawierzchni asfaltowej w strefie wyłączonej. Miejsca gdzie usunięte zostanie oznakowanie poziome zabezpieczone zostaną oznakowaniem pionowym.
Na odcinku pomiędzy estakadą w miejscowości Nienadówka a MOP-em Stobierna zostanie wprowadzona Tymczasowa Organizacja Ruchu ograniczająca ruch pojazdów na drodze ekspresowej do jednego pasa w każdym z kierunków. Etap ten pozwoli wykonawcy na demontaż wysp przykręcanych do nawierzchni wraz ze znajdującymi się na nich znakami C-9 oraz na usunięcie oznakowania poziomego kolidującego z docelowym przebiegiem tymczasowej organizacji ruchu.
W obrębie MOP Stobierna wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości oraz zwężenie do jednego pasa ruchu w każdym z kierunków. Prace polegać będą na usunięciu wysp oraz barier zamocowanych w nawierzchni asfaltowej w strefie wyłączonej. Równocześnie z usuwaniem barier prowadzone będą prace związane z wypełnieniem otworów po barierach oraz usuwanie oznakowania poziomego.
Na odcinku za MOP-em Stobierna i odpowiednio za i przed przekrojem dwujezdniowym drogi ekspresowej S19 w stanie istniejącym, zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Na tym etapie prac, wykonawca usunie istniejące bariery energochłonne w pasie rozdziału w dwóch lokalizacjach, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Kolejne prace w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu, a po wykonaniu tych robót, zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie, na podanych odcinkach, będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki.
Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej TOR będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych dwóch lokalizacjach w pasie rozdziału. Tam finalnie ruch będzie odbywał się po dwóch jezdniach w dwóch przeciwnych kierunkach.
Na odcinku od miejscowości Stobierna do węzła Jasionka zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Kolejne roboty w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu. Po wykonaniu tych robót zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie na podanym odcinku będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych trzech lokalizacjach w pasie rozdziału, gdzie finalnie będzie odbywał się ruch z obecnie obowiązującego przekroju trzech jezdni o naprzemiennym kierunku do finalnego etapu dwóch jezdni w dwóch przeciwnych kierunkach.
Ostatnim odcinkiem, na którym wprowadzana będzie TOR, to okolice węzła Jasionka. Tu również podobnie jak w przypadku okolic węzła Sokołów Małopolski zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu związana z ograniczeniem prędkości oraz zawężeniem ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Na tym etapie wykonawca zlikwiduje istniejące bariery energochłonne w pasie rozdziału w dwóch lokalizacjach, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Kolejne roboty w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu, a po wykonaniu tych robót zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych dwóch lokalizacjach w pasie rozdziału, gdzie finalnie będzie odbywał się ruch z obecnie obowiązującego przekroju trzech jezdni o naprzemiennym kierunku do finalnego etapu dwóch jezdni w dwóch przeciwnych kierunkach.
Organizacja ruchu na czas rozbudowy
Wdrożenie docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu na cały etap robót będzie trwało około 1,5 roku. W pierwszej kolejności wykonane zostaną przewiązki, usunięte zostaną wszystkie kolidujące z TOR elementy BRD oraz oznakowanie poziome. Następnie ruch pojazdów z obowiązującego w stanie istniejącym przekroju trzyjezdniowego z ruchem naprzemiennym 2+1 zostanie zmieniony do ruchu dwujezdniowego w dwóch przeciwległych kierunkach 1+1.
Ten etap zmian w organizacji ruchu będzie się odbywał się w trzech pododcinkach:
- Pododcinek 1: węzeł Sokołów Małopolski Północ - węzeł Sokołów Małopolski gdzie dobudowywana będzie jezdnia zachodnia:,
- Pododcinek 2: węzeł Sokołów Małopolski - początek odcinka dwujezdniowego za MOP-em Stobierna gdzie dobudowywana będzie jezdnia zachodnia;
- Pododcinek 3: koniec odcinka dwujezdniowego w miejscowości Stobierna do węzła Jasionka, gdzie dobudowywana będzie jezdnia wschodnia.
Zmiany w obrębie węzła Sokołów Małopolski
W obrębie miejscowości Sokołów Małopolski, począwszy od węzła Sokołów Małopolski Północ, w trzech lokalizacjach prowadzone będą prace związane z likwidacją barier drogowych w pasie rozdziału istniejącej drogi ekspresowej S19. Na ten etap prowadzonych robót zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków.
Równolegle do prowadzonych prac związanych z demontażem wysp i wykonaniem przewiązek wykonawca planuje wprowadzenie oznakowania ostrzegającego przed możliwym wtargnięciem dzikiej zwierzyny (znaki ostrzegawcze A-18b). Na całości przebudowywanego odcinka planowane jest bowiem rozpoczęcie demontażu istniejącego ogrodzenia. Ostrzeżenie to będzie obowiązywało na całości odcinka.
Zmiany w rejonie Trzebuski i Nienadówki
W rejonie miejscowości Trzebuska i Nienadówka zostanie wprowadzona Tymczasowa Organizacja Ruchu ograniczająca ruch pojazdów na drodze ekspresowej do jednego pasa w każdym z kierunków. Etap ten pozwoli wykonawcy na demontaż wysp przykręcanych do nawierzchni wraz ze znajdującymi się na nich znakami C-9 oraz na usunięcie oznakowania poziomego kolidującego z docelowym przebiegiem tymczasowej organizacji ruchu.
Zmiany w obrębie MOP Nienadówka
Kolejne prace będą prowadzone w obrębie Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Nienadówka. Ten etap prac będzie związany z ograniczeniem prędkości oraz zwężeniem do jednego pasa ruchu w każdym z kierunków. Usunięte zostaną wyspy przykręcane do nawierzchni oraz bariery zamocowane w nawierzchni asfaltowej w strefie wyłączonej. Miejsca gdzie usunięte zostanie oznakowanie poziome zabezpieczone zostaną oznakowaniem pionowym.
Na odcinku pomiędzy estakadą w miejscowości Nienadówka a MOP-em Stobierna zostanie wprowadzona Tymczasowa Organizacja Ruchu ograniczająca ruch pojazdów na drodze ekspresowej do jednego pasa w każdym z kierunków. Etap ten pozwoli wykonawcy na demontaż wysp przykręcanych do nawierzchni wraz ze znajdującymi się na nich znakami C-9 oraz na usunięcie oznakowania poziomego kolidującego z docelowym przebiegiem tymczasowej organizacji ruchu.
Zmiany w obrębie MOP Stobierna
W obrębie MOP Stobierna wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości oraz zwężenie do jednego pasa ruchu w każdym z kierunków. Prace polegać będą na usunięciu wysp oraz barier zamocowanych w nawierzchni asfaltowej w strefie wyłączonej. Równocześnie z usuwaniem barier prowadzone będą prace związane z wypełnieniem otworów po barierach oraz usuwanie oznakowania poziomego.
Na odcinku za MOP-em Stobierna i odpowiednio za i przed przekrojem dwujezdniowym drogi ekspresowej S19 w stanie istniejącym, zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Na tym etapie prac, wykonawca usunie istniejące bariery energochłonne w pasie rozdziału w dwóch lokalizacjach, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Kolejne prace w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu, a po wykonaniu tych robót, zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie, na podanych odcinkach, będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki.
Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej TOR będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych dwóch lokalizacjach w pasie rozdziału. Tam finalnie ruch będzie odbywał się po dwóch jezdniach w dwóch przeciwnych kierunkach.
Zmiany na odcinku Stobierna - węzeł Jasionka
Na odcinku od miejscowości Stobierna do węzła Jasionka zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Kolejne roboty w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu. Po wykonaniu tych robót zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie na podanym odcinku będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych trzech lokalizacjach w pasie rozdziału, gdzie finalnie będzie odbywał się ruch z obecnie obowiązującego przekroju trzech jezdni o naprzemiennym kierunku do finalnego etapu dwóch jezdni w dwóch przeciwnych kierunkach.
Ostatnim odcinkiem, na którym wprowadzana będzie TOR, to okolice węzła Jasionka. Tu również podobnie jak w przypadku okolic węzła Sokołów Małopolski zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu związana z ograniczeniem prędkości oraz zawężeniem ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Na tym etapie wykonawca zlikwiduje istniejące bariery energochłonne w pasie rozdziału w dwóch lokalizacjach, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Kolejne roboty w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu, a po wykonaniu tych robót zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych dwóch lokalizacjach w pasie rozdziału, gdzie finalnie będzie odbywał się ruch z obecnie obowiązującego przekroju trzech jezdni o naprzemiennym kierunku do finalnego etapu dwóch jezdni w dwóch przeciwnych kierunkach.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!