Od poniedziałku 7 sierpnia ZTM Rzeszów rozpoczyna się zapisywanie uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla uczniów na kolejny rok szkolny.
Aby uniknąć kolejek jakie tworzyły się w latach ubiegłych, spowodowanych koniecznością posiadania aktualnej legitymacji szkolnej, w tym roku zrezygnowano z tej konieczności dla uczniów, którzy nie ukończyli 18-tego roku życia. Uczniowie starsi, będą musieli okazać aktualną legitymację.

Dokumenty wymagane do zapisania uprawnienia na okres od 1 października 2023 do 30 września


Dzieci i młodzież urodzone w roku 2006 i w latach późniejszych (objęte obowiązkiem szkolnym/obowiązkiem nauki):
  • Rzeszowska Karta Miejska;

  • Dokument potwierdzający wiek dziecka (może być legitymacja szkolna z ub. roku );

  • Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):

1. kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie

2. wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru , potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną

3. zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika

4. zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
Uczniowie szkół ponadpodstawowych z wyłączeniem szkół policealnych oraz uczniowie szkół artystycznych urodzenie w latach 2005 i wcześniej:
  • Rzeszowska Karta Miejska;

  • Legitymacja szkolna podbita na r. szk. 2023/2024;

  • Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):

1. kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie

2. wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru , potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną

3. zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika

4. zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
Z wyżej wymienionymi dokumentami należy się zgłosić do jednego z POP-ów:
  • ul. Lisa Kuli 20 (od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 19:30; pierwsza i ostatnia sobota miesiąca 10:00 - 14:30)

  • ul. Targowa 1 (od poniedziałku do piątku 7:00 - 14:30)

  • C.H. Plaza Rzeszów ul. Rejtana 65 (od poniedziałku do soboty 10:00 - 17:30)

Aby wyrobić Rzeszowską Kartę Miejską należy wypełnić wniosek dostępny na stronie internetowej ebilet.erzeszow.pl lub w Punkcie Obsługi Podróżnego (POP).

Dokumenty wymagane do wyrobienia imiennej RKM:
  • wypełniony wniosek (papierowo bądź elektronicznie);

  • aktualne zdjęcie (w formacie 35x45mm) podlegające zwrotowi po wyrobieniu RKM;

  • ważna legitymacja szkolna lub inny dokument tożsamości.

W każdym POP możliwe jest nieodpłatne wykonanie zdjęcia podczas składania wniosku. Za osobę, która nie ukończyła 16 roku życia wniosek składa i kartę odbiera rodzic lub opiekun prawny.
Składając wniosek w formie elektronicznej, RKM można odebrać w dowolnym POP.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. rzeszow112.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.