Połączenie Warszawskiej z Krakowską
23 maja, 2023Wiadomości / Rzeszów
zdjęcie ilustracyjne
Droga, która połączy ul. Warszawską z ul. Krakowską będzie miała 6,5 km długości. To domknięcie układu drogowego na północy Rzeszowa.
- Będzie to bardzo ważne połączenie drogowe. Po pierwsze dzięki niemu lepiej skomunikowana zostanie strefa przemysłowa Dworzysko. Po drugie będzie służyć mieszkańcom jako trzeci element trasy, która świetnie skomunikuje północ naszego miasta. Ustaliliśmy już z panem marszałkiem Podkarpacia treść porozumienia i niedługo zostanie ono podpisane. Kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie przygotowywania dokumentów przybliżających nas do realizacji tego potężnego przedsięwzięcia drogowego - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Trasa północna Rzeszowa docelowo będzie się składać z trzech odcinków. Dwa z nich są gotowe. Pierwszy połączył ul. Rzecha z Lubelską. Jego częścią jest most im. Tadeusza Mazowieckiego. Drugi odcinek to oddana w 2019 roku droga, która została wybudowana pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską. Każda ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rozdzielone pasem zieleni, a także chodniki i ścieżki rowerowe. Tak samo będzie wyglądał ostatni odcinek, czyli połączenie ulic Warszawskiej z Krakowską (długość - 6,5 km). Początkowym elementem drogi będzie wiadukt nad ul. Warszawską oraz torami kolejowymi. Dalej trasa zostanie poprowadzona w kierunku zachodnim, do terenów strefy przemysłowej Dworzysko i następnie skręci w kierunku południowym i dojdzie do ul. Krakowskiej.
Przyszłe połączenie drogowe częściowo będzie przebiegać poza granicami Rzeszowa, dlatego też w jego realizację angażują się władze Rzeszowa i województwa Podkarpackiego.
Podczas wtorkowej sesji rzeszowscy radni zgodzili się na zawarcie porozumienia z władzami województwa. Dokument zostanie podpisany w najbliższym czasie. Na mocy tego porozumienia miasto Rzeszów przygotuje program funkcjonalno-użytkowy, czyli szczegółowe założenia przyszłej inwestycji. Dokument zostanie sfinansowany z pieniędzy miasta i województwa. Przetarg na wybór firmy, która zajmie się tym zadaniem zostanie ogłoszony już niebawem. Ma być gotowy w ciągu ośmiu miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. PFU będzie podstawą do dalszych prac - czyli opracowania dokumentacji i budowy samej drogi.
Trasa północna Rzeszowa docelowo będzie się składać z trzech odcinków. Dwa z nich są gotowe. Pierwszy połączył ul. Rzecha z Lubelską. Jego częścią jest most im. Tadeusza Mazowieckiego. Drugi odcinek to oddana w 2019 roku droga, która została wybudowana pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską. Każda ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rozdzielone pasem zieleni, a także chodniki i ścieżki rowerowe. Tak samo będzie wyglądał ostatni odcinek, czyli połączenie ulic Warszawskiej z Krakowską (długość - 6,5 km). Początkowym elementem drogi będzie wiadukt nad ul. Warszawską oraz torami kolejowymi. Dalej trasa zostanie poprowadzona w kierunku zachodnim, do terenów strefy przemysłowej Dworzysko i następnie skręci w kierunku południowym i dojdzie do ul. Krakowskiej.
Przyszłe połączenie drogowe częściowo będzie przebiegać poza granicami Rzeszowa, dlatego też w jego realizację angażują się władze Rzeszowa i województwa Podkarpackiego.
Podczas wtorkowej sesji rzeszowscy radni zgodzili się na zawarcie porozumienia z władzami województwa. Dokument zostanie podpisany w najbliższym czasie. Na mocy tego porozumienia miasto Rzeszów przygotuje program funkcjonalno-użytkowy, czyli szczegółowe założenia przyszłej inwestycji. Dokument zostanie sfinansowany z pieniędzy miasta i województwa. Przetarg na wybór firmy, która zajmie się tym zadaniem zostanie ogłoszony już niebawem. Ma być gotowy w ciągu ośmiu miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. PFU będzie podstawą do dalszych prac - czyli opracowania dokumentacji i budowy samej drogi.
Źródło: UM Rzeszów
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!