Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie przy wsparciu Asseco Data Systems wprowadza nową formę biletu na przejazdy komunikacją miejską.
Rzeszów, zgodnie ze swoją misją, jako "Stolica Innowacji", stale rozwija i udoskonala sposoby korzystania z usług miejskich. E-bilet to kolejny krok w stronę usprawniania mobilności
w stolicy Podkarpacia. Rozwiązanie to sprawia, że bilety niezbędne do korzystania
z transportu miejskiego są zawsze pod ręką, dostępne z poziomu telefonu za pomocą intuicyjnej aplikacji mobilnej lub przypisane do karty płatniczej pasażera.

- Zależy nam na tym, aby coraz więcej mieszkańców korzystało z komunikacji miejskiej, bo to oznacza mniej samochodów na ulicach i mniejszą emisję spalin. W jednym autobusie może zmieścić się nawet 160 osób. Wszyscy oni jadą jednym pojazdem, zamiast kilkudziesięcioma samochodami. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że aby tak się działo, pasażer musi mieć możliwość łatwego, szybkiego i pewnego zakupu biletów. Dlatego wprowadzamy nową opcję zakupu biletów czyli E-bilet - mówi Konrad Fijołek, Prezydent Miasta Rzeszowa.

W sklepie internetowym "e-bilet" dostępne są bilety krótkookresowe i miesięczne, imienne, od 5-dniowych do 180-dniowych. Zakupiony za pośrednictwem portalu bilet można przypisać do zdefiniowanej karty płatniczej lub aplikacji mobilnej. Natomiast w aplikacji mobilnej dostępne są bilety czasowe: 60-minutowe jednoprzejazdowe, 90-minutowe, 24-godzinne, bilety krótkoterminowe, imienne 5-dniowe oraz okresowe od miesięcznych i 30-dniowych do 180-dniowych.

- W Rzeszowie, mieście, które słynie z innowacji, wprowadziliśmy kolejne udogodnieniez zakresu smart city. E-bilet to wygodne rozwiązanie, które usprawnia korzystanie z komunikacji miejskiej, gdyż eliminuje potrzebę zakupu papierowego biletu. Z myślą o wszystkich pasażerach dostępne są dwie opcje skorzystania z e-biletu: przypisanego do aplikacji mobilnej lub karty płatniczej. Pasażer szybko i bezpiecznie może zakupić bilet i skorzystać z nośnika, który zawsze ma przy sobie. Ponadto pamiętając o najstarszych oraz najmłodszych użytkownikach wprowadziliśmy możliwość przypisania do konta członków rodziny czy np. grupy uczniów. Dzięki temu można kupić bilet dla seniora, który chce się wybrać do lekarza albo całej klasy na potrzeby szkolnej wycieczki - podkreśla Robert Kobylański, Wiceprezes Zarządu Asseco Data Systems.

Dokonanie zakupu w aplikacji sprawia, że bilet jest automatycznie do niej przypisany. Bilety kodowane na kartę płatniczą można zakupić także w biletomatach. Wybierając zakup e-biletów przez portal, użytkownicy będą mogli dokonać płatności za pomocą przelewu, karty bankowej, BLIKa oraz Google Pay. Natomiast w aplikacji mobilnej będą dostępne formy płatności: Apple Pay, Google Pay oraz BLIK.

Sklep e-bilet dostępny jest na stronie ZTM Rzeszów pod adresem: eBilet natomiast aplikację mobilną można pobrać na platformach Apple Store i Google Play.

- E-bilet to bardzo wygodne rozwiązanie, które z pewnością spotka się z dużym zainteresowaniem naszych pasażerów. Zaproponowaliśmy nowe opcje zakupu biletów - za pomocą strony www, w aplikacji mobilnej oraz w biletomacie poprzez kodowanie z pomocą karty płatniczej pasażera, a także różne formy e-płatności. Wystarczy, że kupimy bilet i w zależności od wybranej opcji, podczas kontroli, przyłożymy do czytnika kartę płatniczą (lub zegarek czy telefon) lub okażemy aplikację mobilną. Warto jednak dodać, że kontroler może także poprosić o okazanie dokumentu tożsamości. Co ważne, utrzymaliśmy wszystkie poprzednie formy zakupu biletów komunikacji miejskiej w Rzeszowie - dodaje Łukasz Mikołaj Dziągwa p.o. Zastępcy Dyrektora ds. Komunikacji Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.


Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. rzeszow112.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.