W G2A Arenie odbędzie się trzecia edycja Międzynarodowych Zawodów Robotów XChallenge - największego wydarzenia robotycznego w Polsce, które przyciąga pasjonatów i profesjonalistów z całej Europy.
W tegorocznej edycji XChallenge weźmie udział ponad 500 zawodników, którzy zaprezentują blisko 300 konstrukcji. Główny organizator imprezy, którym jest Fundacja Wspierania Edukacji przy Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza spodziewa się obecności ponad 8 tysięcy obserwatorów.

W trakcie konferencji prasowej zapowiadającej wydarzenie podpisane zostało porozumienie o współpracy pomiędzy Fundacją a Podkarpackim Centrum Innowacji. W myśl jego zapisów, strony zobowiązują się do organizacji wydarzeń takich jak konkursy i hackathony oraz wymiany dobrych praktyk edukacyjnych.

- Partnerstwo Fundacji Wspierania Edukacji przy Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza z Podkarpackim Centrum Innowacji, jest wyjątkowym przykładem długofalowych, przemyślanych i konsekwentnie realizowanych działań, wspierających kształcenie kadr dla przemysłu wysokich technologii w regionie. Nie do przecenienia jest udział w tych aktywnościach władz województwa z Panem Marszałkiem Władysławem Ortylem na czele, które od lat w swoich projektach około edukacyjnych angażowały Fundację - bazując na jej ekspertyzie i doświadczeniu - powiedział Andrzej Czarnecki, prezes Fundacji Wspierania Edukacji.

Dla władz Podkarpacia, imprezy takie jak XChallenge to okazja do promocji edukacji robotycznej i podnoszenia kompetencji niezbędnych w nowoczesnej gospodarce. - Cieszę się, że samorząd województwa podkarpackiego będzie gospodarzem wydarzenia, które doskonale uzupełnia robotyczny ekosystem naszego regionu. Warto podkreślić, że dzięki Funduszom Europejskim dla Podkarpacia działaniami edukacyjnymi w tej dziedzinie objęliśmy już ponad 700 szkół i blisko 9 tysięcy uczniów - zaznaczył marszałek Władysław Ortyl.

W trakcie konferencji Michał Tabisz, prezes zarządu Podkarpackiego Centrum Innowacji poinformował o podjęciu nowych inicjatyw związanych z dziedziną robotyki. - Współorganizacja zawodów XChallenge otwiera nowy rozdział w działalności PCI skierowanej do młodych ludzi. Chcemy, aby robotyka zagościła na stałe w naszej przestrzeni ProtoLab, z której już dziś regularnie korzysta ponad 600 uczniów szkół średnich i studentów. Jeszcze w tym roku uruchomimy cykl warsztatów RoboWorkshop, podczas których nasi użytkownicy będą mogli poznać m.in. podstawy programowania robotów oraz zgłębiać inne obszary nowoczesnych technologii pod okiem naszych specjalistów - zaznaczył.

Edukacja przez rywalizację



Głównym celem XChallenge jest popularyzacja nauki i rozbudzanie pasji do robotyki i elektroniki poprzez zdrową rywalizację oraz edukację w praktyce. Wydarzenie umożliwia rozwój umiejętności manualnych i programistycznych, wymianę doświadczeń i nawiązanie międzynarodowych kontaktów. XChallenge to nie tylko zawody, ale też przestrzeń do nauki i wymiany doświadczeń - przede wszystkim skierowana do uczniów szkół średnich i studentów.

Śmiałkowie staną do rywalizacji w kilku kategoriach:
  • Line Follower - szybkie roboty ścigające się po wyznaczonej trasie z możliwością omijania przeszkód (standard, Turbo, LEGO);

  • Sumo - walki robotów na okrągłych torach, w których zawodnicy dążą do wypchnięcia przeciwnika z pola;

  • Lego Tug of War - przeciąganie liny przez roboty wykonane z klocków LEGO;

  • Freestyle - kategoria, w której zawodnicy mają pełną dowolność projektową;

  • Micromouse - wyścig w labiryncie, gdzie roboty mają za zadanie jak najszybciej odnaleźć wyjście;

  • Cebula House - zbieranie dedykowanych elementów (w tym roku - cebul) i dostarczanie ich do wyznaczonej strefy;

  • Smash Bots Mini - walki robotów wzorowane na popularnych BattleBots, gdzie zawodnicy mogą używać uzbrojenia, takich jak tarcze czy miotacze płomieni;

  • Task Hunters - zadania wymagające połączenia umiejętności programistycznych, manualnych i miękkich.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. rzeszow112.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.