13.03.2024 11:55Wiadomości / Rzeszów / Inwestycje
Deweloper i inwestor CTP rozpoczyna realizację swojego pierwszego kompleksu produkcyjno-logistycznego na Podkarpaciu. W Rzeszowie wybuduje zespół dwóch obiektów o łącznej powierzchni najmu blisko 50 000 mkw.
- Do niedawna Podkarpackie stanowiło jeden z najmniejszych rynków magazynowych w kraju. Dziś obserwujemy wzrost gospodarczy regionu i napływ międzynarodowych przedsiębiorstw, które coraz częściej lokują tu swoje centra logistyczno-produkcyjne. Uruchomienie CTPark Rzeszów to nasza odpowiedź na wciąż jednak niewystarczającą nową podaż w stosunku do popytu i plany rozwoju spółki. Chcemy stworzyć w Polsce świetnie skomunikowaną sieć parków biznesowych. Obecnie nasze inwestycje obejmują już swoim zasięgiem 8 województw. W ramach realizacji CTPark Rzeszów dostarczymy dwa kolejne budynki o powierzchniach najmu 16 200 mkw. i 33 400 mkw. Właśnie ruszamy z budową większego z obiektów - wyjaśnia Piotr Flugel, Country Construction Director i COO w CTP Polska.
Podkarpackie nazywane bramą Europy Wschodniej to jeden z regionów o najsilniejszym potencjale wzrostu dla branży przemysłowo-logistycznej. To tu przecinają się główne szlaki transportowe na linii północ-południe oraz wschód-zachód. Według prognoz to właśnie Rzeszów, stolica województwa podkarpackiego, będzie kluczowym zapleczem przeładunkowym dla odbudowy Ukrainy i jednocześnie jednym z najważniejszych miast w Europie Środkowo-Wschodniej.
Jak podaje Cushman & Wakefield w IV kw. 2023 roku zasoby produkcyjno-magazynowe w województwie wyniosły 515 000 mkw. Około 75 proc. skoncentrowane jest w rejonie Rzeszowa, przede wszystkim w jego północno-wschodnich obszarach (Jasionka czy Dworzysko). Z kolei poziom pustostanów na Podkarpaciu wynosi 1,7 proc. To jedna z najniższych wartości wśród wszystkich rynków regionalnych w Polsce odnotowanych na koniec ubiegłego roku.
- Jestem ogromnie dumny z tego, że w Rzeszowie będzie realizowana inwestycja firmy CTP. To dowód na to, że nasze miasto staje się jeszcze bardziej atrakcyjne dla międzynarodowych potentatów, którzy inwestując tu, rozwijają nasze miasto, wzmacniają jego potencjał i tworzą, co dla mnie szczególnie istotne, nowe miejsca pracy. Dzięki nim Rzeszów zyskuje na znaczeniu i atrakcyjności. CTP swój park przemysłowo-logistyczny wybuduje w północno-zachodniej części miasta, która jest sercem gospodarczym Rzeszowa. Chcemy te tereny wzmacniać i uatrakcyjniać oraz jeszcze lepiej skomunikować zarówno z autostradą A4 jak i drogą ekspresową S19. W tym celu przygotowujemy potężną inwestycję drogową, która połączy ul. Warszawską z terenami przemysłowymi. Na budowę tej nowej, ponad pięciokilometrowej drogi zdobyliśmy zewnętrzne dofinansowanie w wysokości 250 mln zł. Przygotowania do realizacji tej ważnej dla miasta, jak też i dla firm działających w strefie inwestycji już prowadzimy - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Lokalizacja CTPark Rzeszów zapewni dostęp do drogi ekspresowej S19, wchodzącej w skład międzynarodowego szlaku Via Carpatia łączącego Europę Północną i Południową oraz autostrady A4 prowadzącej do Niemiec. Będzie to 12-metrowy magazyn wysokiego składowania wyposażony w doki przeładunkowe z podnośnikami hydraulicznymi i świetliki dachowe na powierzchni 12,5 proc.
Przestrzeń została zaprojektowana pod standardy operacji logistycznych i produkcyjnych. Oświetleniem w kompleksie będzie sterować system DALI, a układ grzewczy zasilą pompy ciepła. Najemcy będą mogli stale kontrolować i optymalizować zużycie mediów za pomocą inteligentnego systemu pomiaru. Konstrukcja budynku jest też przygotowana pod instalację paneli fotowoltaicznych, zapewniających pokrycie zapotrzebowania na energię z OZE.
- Dwa budynki CTPark Rzeszów zapewnią dużą różnorodność przestrzeni i modułów dla celów prowadzenia szerokiego zakresu aktywności biznesowych naszych potencjalnych najemców. W pierwszej fazie najmniejsze unity będą mieć 4 000 mkw. W kolejnych etapach kompleksu jeszcze mocniej zdywersyfikujmy dostępne powierzchnie. Nasze doświadczenie przy budowie magazynów miejskich w aglomeracji śląskiej pokazało bowiem, że istnieje duże zapotrzebowanie na wysokojakościowe moduły o małym metrażu. Są one celem nie tylko lokalnych firm, ale i zagranicznych korporacji, które stopniowo uruchamiają swoje operacje w Polsce, zostawiając sobie potencjalną opcję ekspansji w przyszłości w zgodzie z realnym zapotrzebowaniem na dany moment. Jako długoterminowy właściciel wszystkich projektów wchodzących w skład naszego portfolio, możemy im to zapewnić - tłumaczy Łukasz Tomczyk, Business Developer w CTP Poland.
Podkarpackie nazywane bramą Europy Wschodniej to jeden z regionów o najsilniejszym potencjale wzrostu dla branży przemysłowo-logistycznej. To tu przecinają się główne szlaki transportowe na linii północ-południe oraz wschód-zachód. Według prognoz to właśnie Rzeszów, stolica województwa podkarpackiego, będzie kluczowym zapleczem przeładunkowym dla odbudowy Ukrainy i jednocześnie jednym z najważniejszych miast w Europie Środkowo-Wschodniej.
Jak podaje Cushman & Wakefield w IV kw. 2023 roku zasoby produkcyjno-magazynowe w województwie wyniosły 515 000 mkw. Około 75 proc. skoncentrowane jest w rejonie Rzeszowa, przede wszystkim w jego północno-wschodnich obszarach (Jasionka czy Dworzysko). Z kolei poziom pustostanów na Podkarpaciu wynosi 1,7 proc. To jedna z najniższych wartości wśród wszystkich rynków regionalnych w Polsce odnotowanych na koniec ubiegłego roku.
- Jestem ogromnie dumny z tego, że w Rzeszowie będzie realizowana inwestycja firmy CTP. To dowód na to, że nasze miasto staje się jeszcze bardziej atrakcyjne dla międzynarodowych potentatów, którzy inwestując tu, rozwijają nasze miasto, wzmacniają jego potencjał i tworzą, co dla mnie szczególnie istotne, nowe miejsca pracy. Dzięki nim Rzeszów zyskuje na znaczeniu i atrakcyjności. CTP swój park przemysłowo-logistyczny wybuduje w północno-zachodniej części miasta, która jest sercem gospodarczym Rzeszowa. Chcemy te tereny wzmacniać i uatrakcyjniać oraz jeszcze lepiej skomunikować zarówno z autostradą A4 jak i drogą ekspresową S19. W tym celu przygotowujemy potężną inwestycję drogową, która połączy ul. Warszawską z terenami przemysłowymi. Na budowę tej nowej, ponad pięciokilometrowej drogi zdobyliśmy zewnętrzne dofinansowanie w wysokości 250 mln zł. Przygotowania do realizacji tej ważnej dla miasta, jak też i dla firm działających w strefie inwestycji już prowadzimy - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Lokalizacja CTPark Rzeszów zapewni dostęp do drogi ekspresowej S19, wchodzącej w skład międzynarodowego szlaku Via Carpatia łączącego Europę Północną i Południową oraz autostrady A4 prowadzącej do Niemiec. Będzie to 12-metrowy magazyn wysokiego składowania wyposażony w doki przeładunkowe z podnośnikami hydraulicznymi i świetliki dachowe na powierzchni 12,5 proc.
Przestrzeń została zaprojektowana pod standardy operacji logistycznych i produkcyjnych. Oświetleniem w kompleksie będzie sterować system DALI, a układ grzewczy zasilą pompy ciepła. Najemcy będą mogli stale kontrolować i optymalizować zużycie mediów za pomocą inteligentnego systemu pomiaru. Konstrukcja budynku jest też przygotowana pod instalację paneli fotowoltaicznych, zapewniających pokrycie zapotrzebowania na energię z OZE.
- Dwa budynki CTPark Rzeszów zapewnią dużą różnorodność przestrzeni i modułów dla celów prowadzenia szerokiego zakresu aktywności biznesowych naszych potencjalnych najemców. W pierwszej fazie najmniejsze unity będą mieć 4 000 mkw. W kolejnych etapach kompleksu jeszcze mocniej zdywersyfikujmy dostępne powierzchnie. Nasze doświadczenie przy budowie magazynów miejskich w aglomeracji śląskiej pokazało bowiem, że istnieje duże zapotrzebowanie na wysokojakościowe moduły o małym metrażu. Są one celem nie tylko lokalnych firm, ale i zagranicznych korporacji, które stopniowo uruchamiają swoje operacje w Polsce, zostawiając sobie potencjalną opcję ekspansji w przyszłości w zgodzie z realnym zapotrzebowaniem na dany moment. Jako długoterminowy właściciel wszystkich projektów wchodzących w skład naszego portfolio, możemy im to zapewnić - tłumaczy Łukasz Tomczyk, Business Developer w CTP Poland.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!