17.01.2024 16:41Wiadomości / Rzeszów / Inwestycje
(fot. Grzegorz Bukała, UM Rzeszowa)
Głównym celem tego zadania była przebudowa zatok autobusowych w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić podróżnym, przede wszystkim osobom z niepełnosprawnościami, korzystanie z rzeszowskiej komunikacji miejskiej.
Inwestycja polegała na zaprojektowaniu i wybudowaniu zatok autobusowych oraz na montażu nowych wiat przystankowych. W ramach tego zadania wymieniane były m.in. krawężniki na peronowe (półokrągłe), dzięki którym autobusy mogą podjeżdżać do krawędzi chodnika. To daje większy komfort wchodzącym i wychodzącym z pojazdu pasażerom.
Ponadto wymieniana została nawierzchnia zatok na trwalszą - betonową, przebudowano chodniki i ścieżki rowerowe, studnie i wpusty kanalizacji deszczowej. W celu dostosowania przystanków dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i niedowidzących zastosowane zostały płytki integracyjne (z wypustkami) w kolorze żółtym oraz pasy ostrzegawcze.
Prace prowadzone były w sumie na 77 przystankach, które znajdują się m.in. przy ulicach: Dąbrowskiego, Jana Pawła II, Kotuli, Leszka Czarnego, Olbrachta, Obrońców Poczty Gdańskiej, Przemysłowej, Sanockiej, Staromiejskiej, Trembeckiego, Witolda, Zółkiewskiego.
Był to już czwarty etap modernizacji przystanków autobusowych w Rzeszowie. Kosztował ponad 16,8 mln zł. 85 proc. tej kwoty to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Ponadto wymieniana została nawierzchnia zatok na trwalszą - betonową, przebudowano chodniki i ścieżki rowerowe, studnie i wpusty kanalizacji deszczowej. W celu dostosowania przystanków dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i niedowidzących zastosowane zostały płytki integracyjne (z wypustkami) w kolorze żółtym oraz pasy ostrzegawcze.
Prace prowadzone były w sumie na 77 przystankach, które znajdują się m.in. przy ulicach: Dąbrowskiego, Jana Pawła II, Kotuli, Leszka Czarnego, Olbrachta, Obrońców Poczty Gdańskiej, Przemysłowej, Sanockiej, Staromiejskiej, Trembeckiego, Witolda, Zółkiewskiego.
Był to już czwarty etap modernizacji przystanków autobusowych w Rzeszowie. Kosztował ponad 16,8 mln zł. 85 proc. tej kwoty to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!